In het zuid-Limburgse Wijlre ligt het klavecimbel-atelier van Carel Teerink. 

Een plek waar ambachtelijk werk, gebruik van met de hand vervaardigd materiaal, historisch besef en wetenschap samenkomen. Een plek waar vakmanschap nog leeft. Carel Teerink, zelf klavecinist en pianist, werd zich al tijdens zijn conservatoriumstudie als geen ander bewust van het feit dat compositie, instrument, en de tijd waarin beiden ontstaan, sterk met elkaar verbonden zijn

Een besef dat in onze huidige tijd steeds meer weerklank vindt, gezien het aantal uitvoeringen van muziek op authentieke instrumenten. Hierdoor is, in navolging van de tegenwoordige renaissance- en barokpraktijk, ook de 17de en 18de-eeuwse klavecimbelbouw in het brandpunt van de belangstelling komen te staan.

Dit heeft onder andere bijgedragen tot een vernieuwde visie op de interpretatie van klavecimbelmuziek.

Beroepsmusicus, muziekliefhebber, of liefhebber van mooie oude instrumenten: een ieder zal na een bezoek aan Carel Teerinkís atelier altijd iets moois ontdekt hebben of op zín minst iets wijzer geworden zijn.